onsdag 3. september 2014

Giftering på venstre hånd

Giftering på venstre hånd

Giftering på venstre hånd

Det har vrt stor uenighet om hvorvidt en gifte ring skal sitte p venstre eller hyre hnd. I Sverige og mange andre land bres ringene p venstre hnd. Er bde spennende og viktig, enten de er til forlovelsen eller gifteringer til. Ekteskap: Jeg lurer p hvilken hnd forlovelsesringen skal vre. Ned p hnden min og s at der var ingen ring, verken p hyre eller venstre hnd, sier han. I de fleste andre land brer man gifteringen p venstre ringfinger.

Hvorfor har normenn gifteringen p hyre hnd i motsetning til. Samliv generelt - VG Nett Debatt I USA og Sverige bruker de ha ringen p venstre hnd. Om du lurer p hvilken finger man vanligvis brer gifteringen p, er du ikke alene. Jeg lurer p hvilken hnd forlovelsesringen skal vre p i henhold til norsk.

Hvorfor har vi gifteringen p hyre hnd?

Jeg brer min giftering p min venstre hnd, sier Milad. Jeg ble derfor veldig usikker om jeg skulle vre litt internasjonal og g for venstre hnd, siden jeg synes det med hjerftesiden var veldig. GIFT : Sjekk ringfingeren p venstre hnd. Frste juledag slappet Katy Perry av p stranden p Hawaii, uten giftering p sin venstre hnd.

Har du lagt merke til denne detaljen i Alene hjemme? De aller fleste andre land har gifteringen p venstre hnd, mens i Norge er hyre mest vanlig.

Giftering -

Hvorfor har vi gifteringen p hyre hnd? Forskjellen mellom forlovelsesring og giftering En giftering er annerledes fordi det allerede symboliserer pakten eller pakten at. Dette er nok et sprsml som mange lurer p selv kan jeg fortelle at vi brer gifteringen p venstre hnd da vi syns det er mer romantisk da ringen kommer.

RINGLS : Mens kronprins Haakon bar gifteringen p venstre hnd, hadde kona tilsynelatende lagt igjen sitt motstykke hjemme p Skaugum. EKSPERT : Iflge bryllupsekspert Kathrine Srland er det nok ikke en ny trend ha gifteringen p venstre hnd.

Giftering-reglene i Norge gjelder ikke for resten av verden. Richard (39) fant igjen gifteringen p Facebook.

Forskjellen mellom forlovelsesring og giftering

Petter stordalen: - Nei, det er nok ikke en trend. Fortelle at man i de fleste andre land bruker gifteringen p venstre ringfinger. I flere scener kan vi helt tydelig se en giftering p hans venstre ringfinger. Jeg har hrt at noen enker enkemenn flytter gifteringen over p venstre hnd nr de mister sin.

Etter ha feiret sammen med venner og familie. Jeg giftet meg med min kone i en Ukrainsk- Ortodoks kirke og har aldri flt. Tror ikke det er alle land som har tradisjon for bruke giftering i det hele tatt.

Fant igjen gifteringen p Facebook - NRK Nordland - Lokale nyheter. Ringer Skal gifteringen sitt p venstre eller hyre hnd? Normalt at man brer ringen p ringefingeren p sin hjre hnd, men i USA, Canada og en del andre lande er det kutyme at brer den p den venstre hnd. Over p ringfingeren p venstre hnd, slik at gifteringen overtar plassen p hyre.

Endel land har koder med forlovelse p den ene hnden og giftering p den andre. Giftering - Gifteringen ptas av to personer den dagen de inngr forlovelse eller ekteskap.

Rsaken til dette er at vi tradisjonelt inngr avtaler med hyre hnd. Bli slitt p langfingeren p venstre hnd.

30 Beste hotell i nrheten av Dyreparken p Tripadvisor. Av hver deigdel skal det bli 10 strre biter til kroppen, 10 litt mindre biter til. Brystbetennelse er ganske vanlig hos de som ammer, mellom 10 og 20 fr.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.